cnc

دستگاه سی‌ان‌سی (CNC)

دستگاه سی‌ان‌سی (CNC) 800 560 mohamadjavadjalilpur

دستگاه سی‌ان‌سی (CNC)

CNC مخفف كلمه Computer Numerical Control مي‌باشد. كه بيان كننده كنترل عددي توسط كامپيوتر مي‌باشد. در اين روش از كامپيوتر براي كنترل دستگاه ها جهت انجام عمليات هاي مختلف نظير برش ، تراش ، حك و … استفاده مي شود. از اين رو دستگاه هاي cnc انواع مختلفي از لحاظ كاربرد دارند.

انواع دستگاه برش CNC چیست؟

دستگاه های CNC بسیار متنوع هستند. معروف ترین آنها، دستگاه های لیزر CNC و فرز CNC است.

دستگاه های لیزرسی ان سی به دو دسته دستگاه لیزر فلزات و دستگاه لیزر غیر فلزات تقسیم می شوند.

دستگاه لیزر فلزات

از دستگاه لیزر فلزات برای اموری نظیر حکاکی، برش، تراش، جوش و … روي فلزات مختلف استفاده می شود. برش لیزری فلزات یا برش فلزات با لیزر یکی از پیشرفته ترین تکینیک های برش با دستگاه cnc است. از مزایای برش با دستگاه cnc لیزری می توان سرعت، دقت و عدم نیاز به عملیات پردازش پس از برش را نام برد.

دستگاه ليزر غير فلزات

با استفاده از دستگاه لیزر غیر فلزات مي توان انواع عمليات برش و حکاکي را روي مواد مختلفی مانند پلاستيک، پلکسي گلاس، چوب، شیشه، پارچه و … انجام داد. از کاربردهای ماشین سی ان سی لیزری غیر فلزات مي توان به ساخت ساعت دیواری، جعبه، قاب عکس، سری وسایل اداری رومیزی، پازل هاي (سرگرمی) کوچک و بزرگ، ساخت ماکت، حکاکي خودکار تبليغاتي، لوح تقدير، ساخت تابلوهاي راهنما، حکاکي بر روي پارچه، کيف و کفش، چرم و …. اشاره کرد.

دستگاه فرز CNC

نوع سوم دستگاه سی ان سی، دستگاه فرز است، که در آن به جای لیزر از نوک فرز استفاده می شود. برش با دستگاه cnc فرز، برای برش و حکاکی انواع سنگ، چوب و فلزات مناسب است و مزیت آن نسبت به برش با دستگاه cnc لیزری، عمق برش و حکاکی است.

برش با دستگاه CNC چوب

یکی از پر کاربردترین دستگاه های CNC در صنایع ایران برش با دستگاه CNC برای چوب یا CNC Woodworking  می باشد. دستگاه های سی ان سی چوب قابلیت انجام عملیات های منبت کاری ، معرق کاری و برش بر روی قطعات نرم و نیمه سخت مثل چوب، MDF ، انواع پلاستیک و آلومینیوم را دارند.

برش با دستگاه CNC سنگ

در ضمینه های تولید سنگ دکوراسیون، سنگ های یادبود،سنگ مزار و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.این دستگاه ها در دو سایز ۱۳۰*۱۳۰ و ۲۵۰*۱۳۰ ساخته می شوند.




error: Content is protected !!