composite panel

هانی‌کامب

هانی‌کامب 407 407 mohamadjavadjalilpur

هانی‌کامب چیست؟

در ادامه مطلب کامپوزیت:

امروزه جهت افزایش کارایی ورق کامپوزیت در مقابل فشار وارد بر پنل کامپوزیت (از جمله بار باد)، سبک کردن پانل کامپوزیت و همچنین بهبود عملکرد ورق کامپوزیت در برابر حریق، استفاده از ورق‌های هانی‌کامب مخصوصا در نماهای یونیتایز بسیار گسترده شده است.

ساختار ورق‌های هانی‌کامب به صورتی است که به جای استفاده از لایه ی وسطی پلی اتیلن با ضخامت 3 میلیمتر از ورق لانه زنبوری با ساختار آلومینیومی استفاده می‌شود.

این ورق‌های آلومینیومی، قطعات تختی هستند که از دو ورق آلومینیوم نازک متصل هستۀ آلومینیومی ساخته شده‌اند.  هستۀ این ورق‌ها از آلومینومی شش ضلعی یا هشت ظلعی ساخته  شده است که به صورت لانه‌زنبوری (honeycomb) تولید می‌شوند که به سبکی و افزایش مقاومت هر چه بیشتر این ورق‌ها کمک شایانی می‌کند. این ورق‌ها اغلب به عنوان روکش و نمای ساختمان‌های تجاری اداری استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی، دوام و قیمت مناسب، مزایای زیست محیطی نیز به همراه دارد.

مزیت‌های استفاده از ورق هانی‌کامب

کاهش وزن ورق و متعاقبا عملکرد بهتر ساختمان در مقابل زلزله

افزایش مقاومت ورق در مقابل بارهای وارد شده

یکپارچگی بیشتر ورق

عملکرد بهتر در مقابل آتش‌سوزی

با توجه به یکپارچگی ورق های هانی کامب عملیات بازیافت آن راحت تر می‌باشد لذا از لحاظ زیست محیطی محصول پاک تر محصوب می‌شود

با توجه به بازیافتی بودن تمامی پنل ارزش افزوده این محصول جهت بازیافت و فروش بسیار بالا می باشد.

ورق آلومینیوم در ابعاد مختلف و با ضخامت‌های گوناگون تولید و عرضه می‌شود. این ورق‌ها به علّت انعطاف و قابلیت خم‌شوندگی به آسانی به شکل‌های مختلف شکل داده می‌شود و می‌توان آن‌ها‌ را در بسیاری از طرح‌ها و قالب‌ها به کار برد.

ورق‌های آلومینیومی هانی‌کامب در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. طرح‌هایی شبیه به چوب، سنگ و … و در رنگ‌های گوناگون.

نصب این ورق‌ها بسیار ساده است و محدودیتی جهت نصب ندارند. ورق آلومینیوم کاپوزیت قابلیّت نصب بر روی بدنه‌های چوبی، بتنی و یا حتی ساختمان‌های نازک فولادی را دارا هستند.

هزینه‌های نصب و نگهداری را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

این ورق‌ها به اندازۀ فولاد مقاومند. دوام و مقاوم در برابر خوردگی و کمترین نیاز به تعمیر و نگهداری از بارزترین خصوصیات ورق کامپوزیت آلومینیومی است.

با توجه به فناوری جدید استفاده شده در تولید این محصول قیمت آن از ورق کامپوزیت عادی بیشتر می‌باشد.




error: Content is protected !!