civiloxin curtainwall

معیارهای انتخاب پوشش نمای ساختمان

معیارهای انتخاب پوشش نمای ساختمان 1326 448 mohamadjavadjalilpur

معیارهای اصلی برای انتخاب پوشش نمای ساختمان

زيبايي ظاهري

با توجه به آنکه نمای ساختمان نشان دهنده هویت ساختمان می‌باشد و بیننده از روی نمای ساختمان راجع به آن قضاوت میکند لذا زیبایی بصری از مهمترین پارامترهای انتخاب پوشش نما می باشد.

قابلیت اجرا

در انتخاب پوشش نما باید به مواردی همچون سادگی نصب، قابلیت تعویض و برچیدن نما، اجرایی بودن طرح نما و همچنین بودجه مالی توجه کرد.

کارایی نما

مواردی همچون مقاومت نما در برابر نفوذ آب، عایق بودن نما در برابر حرارت و صوت، عملکرد نما در برابر نیروهای جانبی از جمله باد و زلزله در انتخاب بهینه نما تعیین کننده می باشند.

همخوانی نما با محیط اطراف

در انتخاب نمای ساختمان باید چندین عامل از قبیل بافت شهری، هویت محیط، حفظ میراث، شرایط محل، سیمای موجود در خیابان، مقیاس و سایر مقررات طرح ریزی را هم زمان با هم رعایت کرد تا در مقبول واقع شدن ساختمان از لحاظ انسانی موفق بود.

دوام و ماندگاري

جهت بالابردن دوام نمای ساختمان باید عواملی همچون شرایط جوی، موقعیت مکانی، موجودن بودن، کیفیت مصالح  و نحوه اجرا نما مورد استفاده در نمای ساختمان موررد بررسی قرار گیرند.

کاهش مصرف انرژی

با توجه به بالا بودن هزینه‌های تامین انرژی و همچنین جهت کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، در انتخاب نمای ساختمان باید به این نکته توجه خاص نمود.




error: Content is protected !!