billet aluminum

بیلت آلومینیوم

بیلت آلومینیوم 800 600 mohamadjavadjalilpur

بیلت آلومینیوم

بیلت آلومینیوم به معنی فلز در شکل استوانه‌ای می‌باشد.

امروزه در جهان توليد فلز آلومينيوم به دو صورت انجام مي گيرد:

  • توليد آلومينيوم اوليه با استفاده از اكسيد آلومينيوم يا آلومينا AL2O3
  • توليد آلومينيوم ثانويه با استفاده از آلومينيوم بازيافتي

فلز آلومينيوم اوليه نيز طي سه مرحله به شرح ذيل توليد مي شود

۱) مراحل عملياتي سنگ معدن بوكسيت

۲) مراحل استحصال آلومينا از بوكسيت

۳) فرآيند احياءسنگ بوكسيت طي فرآيندي با استفاده از روش شيميايي در كارخانجات توليد آلومينا به اكسيد آلومينيوم يا آلومينا تبديل مي گردد

آلومينيوم مذاب در كارگاههاي احياء با استفاده از کوره هاي احياء و روش هال- هرولت‌ و وجود قطبهاي مثبت و منفي (آند-كاتد) جهت عبور جريان الكتريسيته از محلول آلومينا AL2o3 در كريوليت Na3Alf6مذاب و ايجاد حرارت ۹۷۰-۹۵۰ درجه سانتيگراد توليد شده و به طور كلي، از فرآيند چهارتن بوكسيت ، دو تن پودر آلومينا بدست آمده و ازاين مقدار يك تن فلز آلومينيوم استحصال مي‌گردد.

كارگاه توليد آند

آند به عنوان قطب مثبت در پروسه توليد آلومينيوم و ايجاد حرارت و افزايش دما به ۹۵۰-۹۶۰ درجه سانتيگراد در کوره هاي احياء نقش بسزايي ايفا مي‌كند به طوريكه حدود ۲۵ درصد هزينه توليد را شامل مي‌شود. آندهاي مورد نياز کوره هاي احياء و مواد مخصوص ميكس جهت آستركاري کوره‌هاي احياء در كارگاه آند تهيه مي‌گردد. اين كارگاه به دو بخش عمده ساخت و پخت آند تقسيم مي شود.

كارگاه ريخت و برش و بسته‌بندي

فعاليتهاي زنجيره اي سه كارگاه آند، ميله گذاري و احياء در كارگاه ريخت منجر به توليد محصول نهايي (انواع شمش آلومينيوم ) ميگردد. دراين كارگاه با استفاده از انواع كوره هاي نگهدارنده، يكنواخت كننده و دستگاههاي D.C عمودي و افقي و پيك ماشين آلومينيوم مذاب دريافتي از كارگاه احياء به انواع آلياژهاي ريختگي و كار پذير آلومينيوم در استانداردهاي مختلف تبديل مي‌گردد. در كارگاه ريخت دو نوع محصول توليد مي شود:

محصولات كارپذير در اشكال بيلت و اسلب با روش تبريد مستقيم D.C . محصولات ريختگي در اشكال تي بار، پيك ۱۰۰۰ پوندي و شمش ۵۰ پوندي




error: Content is protected !!